Dag 7 en 8: Khao Sok - Reisverslag uit Ban Lamai, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8: Khao Sok - Reisverslag uit Ban Lamai, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8: Khao Sok

Blijf op de hoogte en volg Felcke

04 Mei 2016 | Thailand, Ban Lamai

Nadat ik de buschauffeur lief had aangekeken dropte hij me 50km eerder af dan de bushalte en daardoor was ik keurig op tijd voor de toer. We vertrokken met een boot richting de drijvende huisjes, waar we een huisje kregen en even konden zwemmen en lunchen. Daarna gingen we op pad om door de jungle naar een grot te hiken. Het leuke aan deze grot was dat je een stuk in de grot moest zwemmen én dat je er helemaal doorheen kon. Het was een ware belevenis. Eenmaal terug gelijk weer een duik en daarna het avondeten. Na het eten gingen we op pad met de boot en een zoeklamp voor apen. Helaas niet gezien, maar wel een hele kicke tocht. Het was al goed donker, dus na de tocht zijn we "lekker" ons super primitieve bedje in gekropen.

De volgende ochtend moest we al om half 7 op voor een mist toer. In de ochtend komen de beesten naar de rand het meer. Het was heel leuk, we zagen zwijnen drinken en aapjes spelen. We werden goed bezig gehouden, want eenmaal terug moesten we gelijk uitchecken en werden we naar een tweede locatie gebracht. Vanaf daar begon een tweede hike, een gave tocht omhoog door de jungle, met een mooi uitzichtspunt en weer een grot. Deze was groter en enger. Overal op de grond sprongen baby spinnetjes in het rond en op de muren zaten echt enorme gevaartes aan spinnen. We zagen nog een slang en uiteraard flink wat vleermuizen. Ik was best blij toen we uit deze grot kwamen eigenlijk! Vooral omdat ik helemaal kriebelig werd van al die spinnen die tegen mn benen aan sprongen. Na een lekkere duik kregen we nog een lunch en toen werd de terugweg met de boot ingezet. Ik vond het een onwijs leuke toer en ik heb genoten van de natuur! Ondanks dat mis ik het socializen wel, dus ik ben blij dat ik weer verder kan reizen. Ik kon wel merken dat de mensen op deze toer heel erg gesloten waren en vooral met elkaar bezig waren.

Ik wilde graag naar Ko Tao reizen, maar dat eiland lag te ver weg om nog te bereiken vandaag. Ik ben tot Ko Samui gekomen, wat betekent dat ik echt flink gereisd heb vandaag. Ik ben benieuwd wat morgen brengt! Mijn gevoel zegt uitslapen, maar omdat morgen de laatste zonnige dag is hoop ik dat ik nog een toer naar Ang Thong Marine Park kan vinden. De komende dagen wordt veel bewolking verwacht helaas.

  • 04 Mei 2016 - 20:30

    Angelique:

    Heel herkenbaar dat je bij sommige excursies wat meer 'alleen' bent en dat ietwat saai is. In Maleisië had ik dat meer dan in Thailand. Gelukkig heb je veel vaker net als in Bangkok, genoeg mensen alleen op reis met wie je leuke dingen kan ondernemen! Maar wat zien de foto's van Kao Sok er mooi uit zeg! Dat water!!

  • 04 Mei 2016 - 21:20

    Oscar:

    Geweldig avontuur Fel! Genieten! Xxxpap

  • 05 Mei 2016 - 09:57

    Arti Beekman:

    Mooi avontuur geniet ervan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felcke

Actief sinds 27 April 2016
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 11772

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 04 November 2016

Zuidoost Azië 2.0

27 April 2016 - 20 Mei 2016

Thailand

Landen bezocht: