Dag 9: Ko Samui - Reisverslag uit Ban Lamai, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu Dag 9: Ko Samui - Reisverslag uit Ban Lamai, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu

Dag 9: Ko Samui

Blijf op de hoogte en volg Felcke

05 Mei 2016 | Thailand, Ban Lamai

Nadat ik heerlijk had uitgeslapen heb ik ontbeten in het restaurant aan het strand dat bij het hotel hoort. Dat is op Lamai beach. Daarna heerlijk gezwommen in de zee. Dat was heerlijk ontspannen. Een paar stoeltjes naast mij zat een man met een hond, waar ik nog even mee heb gespeeld. Hij holde heerlijk achter z'n frisbee aan. Na Lamai ben ik met de "scooter taxi" naar Bo Phut beach gegaan. Dat strand was wat minder leuk, maar Bo Phut heeft een ander goudmijntje! Er zit hier een walking street die Fishermans Village heet en dat was toch leuk!!! Ook heb ik hier nog Wat Prha Yai bezocht, ook wel bekend als Big Buddha.

De zon ging inmiddels onder, toen mijn oog viel op een barretje dat sunset heette. Ik ben gelijk binnen gelopen voor een drankje en heb fantastisch genoten van de zonsondergang. Daarna heb ik de taxi terug naar het hotel genomen. Onderweg reden we langs Chaweng. Dat was ook heel leuk sfeer proeven, het leefde daar echt op straat!

Ik vroeg aan de taxichauffeur waar hij zou zijn gaan eten in Lamai. Uiteraard ben ik naar dat restaurant gelopen en heb lekker Thais gegeten. Het is wel bijzonder dat als je vraagt om "not spicy" je gewoon een bord krijgt met een hele rode en een hele groene peper erin! Ik had Pangan curry, welke heerlijk smaakte.

Ik heb tot nu toe Pangan curry en Massaman curry op. M'n favoriet blijft Pat Thai, vooral vanwege de noedels! Ik hoop dat ik komende dagen nog wat andere dingen uit durf te proberen, maar ik ben wel bang dat ik een erg pittig gerecht uit kies. De streetfood blijft ook wel een van m'n favorieten! Dat is altijd superlekker en omdat de lekkere geuren je al tegemoet komen, kan je haast niet verkeerd kiezen!

Na het eten heb ik nog een nacht markt bezocht, dat was leuk en sfeervol. Morgen ga ik vroeg opstaan om Ang Thong Marine Park te bezoeken. Ik ben benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felcke

Actief sinds 27 April 2016
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 11777

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 04 November 2016

Zuidoost Azië 2.0

27 April 2016 - 20 Mei 2016

Thailand

Landen bezocht: