Dag 20: Elephantsworld - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu Dag 20: Elephantsworld - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu

Dag 20: Elephantsworld

Blijf op de hoogte en volg Felcke

16 Mei 2016 | Thailand, Bangkok

Oh mijn god wat een bijzondere dag!!! Ik ben een dag te gast geweest bij Elephantsworld, een opvangcentrum voor olifanten. De olifanten worden hier goed verzorgd en niet gebruikt om op te rijden. We mochten ze gelijk voeren, wat echt heel leuk was! Ze stoppen hele watermeloenen en een hele tros bananen in één keer in hun mond. Daarna hebben we een snack voor de olifanten klaargemaakt. Voor de oudere olifanten kookten we rijst met pompoen en maakten samen met wat droogvoer daar ballen van. Die mochten we ze voeren en konden we ze recht in hun mond leggen. Wat een glibberige tong! Voor de volwassen olifanten hebben we hele mais planten omgehakt op een veld vlakbij.

We kregen een hele lekkere lunch en we luisterden naar wat informatie over de olifanten. Toen zijn we met de olifanten naar de rivier gelopen om ze te wassen. Daarna mochten we ze nog een keertje fruit voeren als avondmaal.

Wat was het mooi om bij een olifant in de buurt te zijn die goed behandeld wordt. Een olifant kan eigenlijk maar 100 kilo op zijn rug dragen. Toeristen zitten vaak met twee of zelfs drie personen in een zitje (die op zich al 50 kilo weegt). Ik ben zo blij dat ik ze gewoon heb mogen voeren en wassen.

• 16 Mei 2016 - 20:40

Lotte:

Wauw wat zijn ze groot! Klinkt indrukwekkend!