Dag 10: Ang Thong Marine Park - Reisverslag uit Ban Thong Sala, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu Dag 10: Ang Thong Marine Park - Reisverslag uit Ban Thong Sala, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu

Dag 10: Ang Thong Marine Park

Blijf op de hoogte en volg Felcke

06 Mei 2016 | Thailand, Ban Thong Sala

Wow wat een dag!!! Vroeg opgestaan om mn tas in te pakken (gister was er niet genoeg noodzaak) en om 7:15 opgehaald te worden vanaf m'n hotel. Met een minivan reden we naar Nathon Pier, waar we een boot op gingen. De boot was leuk en groot, maar niet druk! We vertrokken al snel richting Ang Thong Marine Park. Dat is een "park" in de Golf van Thailand met 42 kleine eilandjes. We kwamen aan op het grootste eiland en zijn van de ene kant naar de andere kant gaan kajakken. Dat was fantastisch! Het uitzicht was onbetaalbaar en ik en mijn amper Engels sprekende Thaise kajak buddy hebben veel lol gehad. Volgens mij heeft ze nog nooit eerder gekajakt. Ik kwam er bijvoorbeeld na een tijdje achter dat ze haar peddels achterstevoren aan het gebruiken was... Ik denk dat zij naar huis gaat met het idee dat kajakken super makkelijk is! En ik heb morgen arm spierpijn van het roeien en sturen haha.

Eenmaal het strand bereikt konden we even zwemmen en naar een uitzichtpunt klimmen via een trap. Die was al fantastisch, en toen wist ik nog niet eens wat er komen ging! Na een uurtje of wat stapte we weer aan boord, waar we een heerlijke lunch geserveerd kregen. Op naar het volgende eiland! Daar konden we kiezen tussen snorkelen of een uitzichtpunt. Omdat ik van plan ben te snorkelen alsof m'n leven ervan afhangt in Ko Tao (later deze week), ging ik naar het uitzichtpunt toe. Dat ging ik samen met drie meiden uit Engeland en een man uit Zwitserland doen. Eigenlijk moest je sneakers aan, maar die had ik niet bij me. Op m'n sandalen heb ik me toch een rotspartij getrotseerd! We hebben in totaal 500 meter geklommen. Op de top waren we zo machtig blij! Ik denk dat ik nog nooit in m'n leven (vrijwillig) zo gezweet heb. Het uitzicht was ronduit fenomenaal. George ging op speedtempo terug naar beneden om ook nog te snorkelen en ik en de meiden deden het "rustig aan". Dat betekent, zo snel als voor ons mogelijk! Toen we beneden kwamen waren we oververhit en klaar voor een duik... Alleen ging direct de boot al terug! Gelukkig mochten we van de boot afspringen voor een frisse duik. Dat was hoog!!!! Maar hier in Thailand voel ik me de stoerste versie van mezelf, dus ik ging die sprong wagen!

De weg terug was gezellig en rustig. Iedereen was uitgeblust van al het avontuur! Ik heb met Grace nog op het zonnedek liggen luieren en toen waren we er alweer. Snel terug naar het hostel (minivan), tas gepakt en snel terug naar de pier (taxi) en op de boot gestapt naar Ko Phangan. Daar werd ik op de pier al aangesproken door proppers (dat klinkt grappig want het waren oude vrouwen) en dat heb ik lekker aangenomen. Nu zit ik op een heeerlijk plek in een bungalow, een paar meter verwijderd van het strand. Er lopen hier lieve honden rond (van de eigenaar) en eentje heeft het al voor elkaar dat ik bijna m'n halve burger heb gedeeld met hem. Er is ook een hele grote schommel. Op de een of andere manier ben ik daar ook zeer content mee haha.

  • 09 Mei 2016 - 18:29

    Chris:

    Gezellig je reisverslagen te lezen.voorlopig merken wij wel dat je nog lang
    niet genoeg hebt van al die excursies.Geniet ervan.Groeten van Pauli en Chris.

  • 09 Mei 2016 - 22:05

    Arti Beekman:

    Het ziet er weer leuk uit. Misschien is 3 weken te kort
    Gr Arti Beekman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felcke

Actief sinds 27 April 2016
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 11769

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 04 November 2016

Zuidoost Azië 2.0

27 April 2016 - 20 Mei 2016

Thailand

Landen bezocht: