Chiang Mai - Reisverslag uit Ban Kung Kaeng, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Ban Kung Kaeng, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Felcke

01 Oktober 2016 | Thailand, Ban Kung Kaeng

Jeetje wat heb ik al veel beleefd! Zondag kwam ik aan op Bankok, waarna ik gelijk naar hetzelfde hostel als de vorige keer ben gegaan. Daar herkende ze me gelijk! Ik had met Saranya afgesproken en heb met haar en haar zus de Chatuchak market bezocht. De grootste markt van heel Zuidoost Azië!

Ik had veel last van mn jetlag, dus de nacht was niet zo fijn. Ik heb de volgende dag lekker rustig aan gedaan en heb een lijnbus naar het treinstation genomen. De rit was genieten, lekker briesje door mn haren en al het rumoer op straat bekeken. De treinreis naar Chiang Mai was lang! Maar een hele leuke ervaring. Iedereen had een eigen bed. Onderweg hebben we nog flink wat regen en onweer gehad, gelukkig overdag alleen maar zon!

's Ochtends kwam ik aan in Chiang Mai. Ik kon nog niet naar mijn kamer in het hostel, dus liet ik mijn tas achter en ging de hort op. Al wandelend heb ik Chiang Mai verkend en ik heb de twee grootste tempels bezocht. Dat blijf ik indrukwekkend vinden! Eenmaal terug in mijn hostel heb ik een tour geboekt voor de volgende dag en leerde ik gelijk twee leuke reizigers kennen; Maria uit Colombia en Matthias uit Duitsland. Samen met nog een Maria zijn we gaan stappen.

Ik had wel een beetje spijt dat ik het laat had gemaakt, want de volgende dag moest ik al om 8u klaar staan! Maar dat was het allemaal waard, want de tour was fantastisch. We bezochten Doi Inthanon, een gigantisch National Park vernoemd naar Koning Inthanon. We bezochten Ferns Kingdom, twee watervallen, de pagodes om de koning te vereren met een prachtige bloementuin en het hoogste punt van de berg, wat tevens het hoogste punt van Thailand is. Dat was ongeveer 2000m hoog en heeeeerlijk koel!!! Ik ging weer met Maria en Matthias eten en bezochten we een Muai Thai gevecht. Dat was indrukwekkend! Samen met drie andere jongens uit het hostel spraken we af om de volgende dag een scooter te huren.

Samen met Maria, Matthias, Ry, Christy en Aiden huurde we scooters en gingen we op weg naar de Canyon. Na zo'n 5km kwam er een gigantische regenbui over ons heen. Gelukkig stonden we toen precies te tanken. We zijn gaan schuilen in een winkelcentrum en na een uurtje of twee gingen we weer door. De rit was gaaf!! En de Canyon was prachtig. Precies toen we aankwamen brak de zon weer door. We hebben heerlijk rond gedobberd en de jongens vermaakte zich met het maken van allemaal flips van de rand. Rond 5 uur gingen we terug zodat we voor donker terug zouden zijn. De spits maakte de terugweg nog indrukwekkender. Met z'n allen zijn we 's avonds weer lekker gaan eten en feesten.

Ik wilde eigenlijk de volgende dag door naar Pai, maar de groep overtuigde me om te blijven en weer mee te gaan naar de Canyon, dit keer naar het waterpark. Dat was onwijs leuk! Als kleine kindjes renden we rond op allerlei opblaasbare obstakels in het water.
's Avonds weer lekker gegeten en gedronken.

De volgende ochtend toch echt de bus maar Pai gepakt, wel samen met Maria. Ik kan het echt heel goed met haar vinden en ik vind het dan ook heel leuk dat ik nog een paar dagen met haar kan optrekken in Pai! Zij gaat daarna door naar Krabi en ik naar Laos. Ook de jongens hebben een plekje in mijn hart veroverd. Ik heb zoveel plezier met hen allen gehad en stiekem vind ik het lastig afscheid nemen. Maar Pai gaat ook vast weer veel moois brengen!

  • 01 Oktober 2016 - 11:04

    Anki:

    Wat heb je het weer geweldig Felcke leuk dat je een gedeelte met Maria samen reist
    We hebben genoten van je verslag! En de foto`s


  • 01 Oktober 2016 - 11:26

    Angelique:

    Heerlijk Felcke! Geniet ervan en wij genieten mee! Kus!

  • 01 Oktober 2016 - 11:54

    Mama:

    Heel leuk verslag Felcke. Gezellig om zo met je "mee te reizen". Tot gauw. Xxx

  • 01 Oktober 2016 - 11:55

    Kajsa:

    Hai Felcke,

    Wat een avonturen alweer in zo'n korte tijd.
    Geweldig hoor en fijn dat je nog een paar dagen samen kunt reizen.
    Dikke knuffel en genieten maar xx

  • 01 Oktober 2016 - 12:32

    Edith:

    Het Grote Genieten is al begonnen wanneer ik je verslag lees. Zo doorgaan!
    (maar wel op tijd met Klaas Vaak naar je bedje hoor...)

  • 01 Oktober 2016 - 18:39

    Pieter:

    Ik word enthousiast van je verslag! Wat een leuke en mooie dingen heb je al gezien en gedaan (die canyon en het waterpark superfun natuurlijk)! Vooral zo doorgaan, blijven genieten en af en toe wat meer rust. Ik kijk uit naar je volgende verslag...

  • 01 Oktober 2016 - 18:53

    Pap:

    Leuk verslag Fel, klinkt top, we genieten met je mee! Dikke XXXX pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felcke

Actief sinds 27 April 2016
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 11764

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 04 November 2016

Zuidoost Azië 2.0

27 April 2016 - 20 Mei 2016

Thailand

Landen bezocht: