Mui Ne en Da Lat - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu Mui Ne en Da Lat - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu

Mui Ne en Da Lat

Blijf op de hoogte en volg Felcke

31 Oktober 2016 | Vietnam, Hoi An

Mui Ne is een uitgestrekt vissersdorpje langs de kust. We verbleven in een heerlijk hostel, schoon en met een heerlijk zwembad en restaurant. Allemaal vrolijke backpackers! Helaas werden we er wel aan herinnerd dat het regenseizoen is....

We werden "vroeg" wakker door de wekker, voor de "phys". Zo noemen de jongens hun workout. En ik ging mee... Gelukkig kon ik ze bijhouden! 220 squats en 4 kilometer later was ik bekaf (maar ik liet me niet kennen). Omdat we nu de kamers hebben verdeeld in Kieran/Dex en Maria/ik, kon ik stiekem een middagdutje doen. Omdat het de rest van de middag GOOT van de regen, hebben we gechillt in het hostel. Door de regen voelde het een beetje als een verloren dag, maar de workout was heerlijk en gelukkig hadden we 's ochtends wel goed weer!

Voor de volgende dag hadden Maria en ik de sunrisetour geboekt. Dat hielt in dat we om 4.20 klaar moesten staan. Dat was erg vroeg!! We reden naar de witte zandduinen, waar we konden genieten van de zonsopgang. Daarna speerden we door alle highlights: de rode zandduinen, fairystream en fishing beach. De rode zandduinen vielen een beetje tegen na de witte. De fairystream is een beekje met water enkelhoog en een sprookjesachtige omgeving. Fishing beach was ook indrukwekkend met ontelbaar veel vissersboten en allemaal vrouwen op het strand die de vis sorteerden, schoonmaakte en verhandelde. Eenmaal terug kregen we een gratis ontbijtje (jeej) en gingen we erop uit om scooters te huren. We reden naar een goddelijk resort waar een Vietnamese kookcursus werd gegeven. Daarna hebben we heerlijk aan hun zwembad in de zon gelegen. We reden met zonsondergang naar een berg met een ruïne en genoten van de rust en het uitzicht. Na wat drankjes in ons hostel zochten we ons bedje op, want de volgende ochtend ging de bus al vroeg richting Da Lat.

Dat gaf ons echter wel de ruimte om nog wat te ondernemen die middag in Da Lat! We huurden scooters en reden rond in de stad. De stad is een stuk groter dan alle kuststeden waar we zijn geweest. Bovendien ligt het in de bergen en daarom is het ook veel koeler! Dat betekende wel dat aan onze tocht een markt werd toegevoegd, waar ik toch maar even een warme lange broek heb gekocht... We bezochten verder een bobsleebaan en het "crazy house". Dat is een soort museum met allemaal trappertjes en een Efteling-achtige sfeer. Na onze sightseeing tour gingen we door met waar we het best in zijn: eten! Ik had een paar tentjes bij elkaar gesprokkeld met bijzondere Vietnamese gerechten en we hebben gesmuld! Eenmaal terug in het hostel sloten we weer aan bij de jongens en hebben een drankje gedronken in het hostel.

De volgende dag stond er wat bijzonders op het programma!! We gingen met z'n vieren mee met een tour die ons meenam een waterval af. Abseilend, springend, glijend en drijvend kwamen we aan de bodem. Wat een geweldige ervaring!!! Terug in ons "familie" hostel konden we aanschuiven voor een heerlijke maaltijd en sloten we de avond af in een kroeg met een doolhof.

Ik heb genoten van deze twee steden, maar ik moet wel eerlijk toegeven dat als je de highlights hebt gezien/gedaan, het ook wel klaar is. Het is niet zo sfeervol als onze trip naar de Mekong Delta was!! De volgende stop wordt Hoi An, daar verheug ik me heel erg op.

Ohja en PS, Lot, goed opgemerkt van de foto's! Heb me wezeloos geërgerd en snapte er niks van waarom ik er geen meer kon uploaden. Ik mocht Kierans laptop lenen en toen bleek dat ik maar 150 foto's kan uploaden naar mn blog. Alle foto's van Thailand zijn nu weg en ik heb bij mijn vorige blog ook de foto's geplaatst!!! Dus als je nog nieuwsgierig bent.......

  • 30 Oktober 2016 - 18:55

    Angelique:

    Heb net de foto's van je vorige verslag nog gekeken.. De tocht over de mekong delta ziet er zeker sfeervol uit! Geniet van Hoi An met al zijn mooie kleuren! X

  • 30 Oktober 2016 - 19:28

    Kajsa:

    Tjonge Fel, wat een avonturen. Het gaat maar door. Ben zo benieuwd naar al je verhalen. Wij zijn stiekum aan het aftellen hoor

  • 30 Oktober 2016 - 20:48

    Lot:

    Jaaa super leuke foto's! Heb die van je vorige blog uiteraard nog even teruggekeken, wat een avontuur! Tot snel! xxxxxx

  • 31 Oktober 2016 - 12:41

    Edith:

    Leuk om je te volgen Felcke en wat zal je genieten!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felcke

Actief sinds 27 April 2016
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 11774

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 04 November 2016

Zuidoost Azië 2.0

27 April 2016 - 20 Mei 2016

Thailand

Landen bezocht: