Vientiane - Reisverslag uit Xã Thang Tam, Vietnam van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu Vientiane - Reisverslag uit Xã Thang Tam, Vietnam van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu

Vientiane

Blijf op de hoogte en volg Felcke

23 Oktober 2016 | Vietnam, Xã Thang Tam

Het hostel wat ik gekozen had in Vientiane viel erg tegen! De volgende dag ben ik daarom van hostel gewisseld. Dat was de moeite helemaal waard! Want niet alleen de toiletten waren schoner en de bedden comfortabeler, hier kwam ik Iris, Martijn en Floris weer tegen. Ik weet niet of ik hen al eerder bij naam heb genoemd, maar ik heb ze leren kennen in Luang Prabang en met hen gebowld. En ook in Vang Vieng heb ik ze elke avond gezien met het stappen. We zijn 's avonds gelijk met z'n allen gaan eten en de nachtmarkt bezocht. Dat was gekkenhuis!! Zooo druk. Er was een festival gaande en volgens traditie hebben we bloemen met kaarsjes in de Mekong gelegd. Helaas waaide het heel hard en bleven de kaarsjes niet aan. Daarna zijn we lekker naar de bioscoop gegaan.

De volgende dag waren er botenraces (nog steeds hetzelfde festival). Het was een erg hete dag, dus na deze flinke wandeling en één race en een flinke wandeling terug, hebben we best wat tijd gechillt in het hostel. Daarna heb ik de jongens uit hun stoel getrokken en mee gesleept naar een spa. Daar hebben we een heerlijke massage gekregen! Daarna hebben we heerlijk gegeten en ben ik zelfs vroeg naar bed gegaan, wat deze chilldag helemaal af maakte.

Dat was maar goed ook!!! Want ik had bedacht om naar het Buddha park te fietsen de volgende dag. Robin sloot ook aan. Die rit was een STUK zwaarder dan verwacht. Het was echter wel heel leuk en ik vond het park mooi! Omdat we op de weg naar het park nog wat hihglights hebben afgetikt, hadden we niet meer genoeg tijd om voor donker terug te fietsen (was 2 uur fietsen). De buschauffeur nam ons echter graag mee, met fiets en al! Na een wederom lekkere maaltijd besloten we dat we allemaal te moe waren voor een afscheidsdrankje, dus daar hebben we de volgende dag een afscheidsontbijtje van gemaakt.

Na het ontbijt had ik afgesproken met Kieran en Dex en gingen we op pad naar het vliegveld om naar Ho Chi Minh City te vliegen. Maria is daar ook! Dat betekent dat ik een wat andere route reis dan ik oorspronkelijk had bedacht. Voorlopig trekken we met z'n 4'en op in het zuiden van Vietnam. Ik ben benieuwd waar we allemaal naar toe gaan en ik ben zo blij en dankbaar dat ik met zulk geweldig gezelschap reis!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felcke

Actief sinds 27 April 2016
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 11793

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 04 November 2016

Zuidoost Azië 2.0

27 April 2016 - 20 Mei 2016

Thailand

Landen bezocht: