Pai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu

Pai

Blijf op de hoogte en volg Felcke

05 Oktober 2016 | Thailand, Chiang Rai

Toen ik aankwam in het hostel in Pai dacht ik maar één ding en dat was; dit is niet mijn plek! Dat ik zo verliefd zou worden op Pai had ik nooit verwacht.

Het terrein bestond uit meerdere gebouwen en gaf daarom een echt camping gevoel. Vanuit je bed eerst een heel stuk buiten lopen voordat je een toilet hebt bereikt. Vooral 's nachts met alle muggen ben ik daar niet blij mee! De kamer had een vloer van stroken van bamboe waar je flink doorheen kon kijken. Geen airco, gelukkig wel een klamboe. Het bed was KEI hard. In mijn ogen ging dit allemaal veel te oncomfortabel worden.

We besloten om met een biertje in het zwembad te chillen. Daar maakte Maria en ik gelijk vrienden dus we hadden een leuke groep om wat mee te gaan eten en drinken. We spraken met Dex, Kieran en Anna af om de volgende dag Pai te verkennen op een scooter. De nacht was overigens bagger!

Het huren van de scooters was de beste beslissing ooit! De omgeving van Pai is prachtig. Het is werkelijk een dorp in de bergen bedekt met jungle. Het centrum is heel cozy en de wegen zijn zooo makkelijk te berijden! Op de vier enige kruispunten staat een stoplicht en verder is het alleen maar een paar lange wegen die door de jungle slingeren. We bezochten als eerst de hot springs. Wat een mooie plek! Onze rimpelige huid zal de enige reden zijn geweest dat we weer verder gingen, want we hadden nog uren kunnen blijven dobberen. De weg vervolgde naar Lod Cave en onderweg werden we verrast door een giga tropische regenbui. De Cave was een beetje een flop, vooral de hilarische niks zeggende tour. De weg erheen had ik echter niet willen missen! Wat een mooie bergroute. Op de terugweg was het koud. We hadden weer wat regen en vooral veel wind. Lekker opwarmen in het hostel dus! En vanzelfsprekend de dag weer afgesloten met een hapje en drankje in het centrum.

De volgende ruilden we Anna om voor Michelle (grapje) (maar goeie deal). We bezochten een waterval en een spa met groot zwembad en wat hot spring baden. Dat was even puur relaxen! Iedereen was moe (echt onmogelijk om te slapen op die harde bedden), dus deze rust was zeer welkom. Pas tegen etenstijd gingen we terug. De jongens vonden het partygedrag van mij en Maria te veel worden, dus hebben ze ons overgehaald (was niet moeilijk) om die avond een Thaise massage te halen. Weinig gedaan deze dag, maar wat hebben we genoten!

Zelfs zo erg genoten dat we de volgende dag gewoon weer terug zijn gegaan! Dit keer hadden we zelfs het zwembad voor ons alleen. Als royalty hebben we de dag besteed. Kieran en ik zijn daarna naar de canyon gereden voor de zonsondergang. Ik denk dat die buiten het regenseizoen een stuk mooier is, vanwege de bewolking. Maar aangezien deze jongen mijn hart hier gestolen heeft, was mijn laatste avond in Pai fantastisch! Daarna weer aangesloten bij Maria en Dex en lekker gegeten op de "walking street" met allemaal briljante etenskraampjes. Ik bedenk me nu eigenlijk pas dat ik daar een foto van had moeten maken!

De volgende ochtend splitste de crew zich op. Maria is richting Puket, de jongens nemen de slowboat naar Laos en ik ben onderweg naar de Gibbon Experience (ook in Laos). Ik had het toch wel een beetje zwaar met het afscheid. Ik heb echt genoten van Maria's gezelschap en wat hebben we een lol gehad met Kieran en Dex.

Ik slaap vannacht een nachtje in Chiang Rai. Ik kwam pas laat aan, dus er op uit zat er niet meer in. Ik moet wel nog even melden: wat een heeeerlijk matras!!! Dat wordt een zalig nachtje!

  • 05 Oktober 2016 - 17:53

    Edith:

    Weer genoten van je verhalen!!

  • 05 Oktober 2016 - 19:29

    Anki:

    Wat een leuk verhaal en foto`s genieten je krijgt zeker weer andere vrienden onder weg.

  • 05 Oktober 2016 - 19:36

    Pap:

    Klinkt top Fel, die hotsprings lijken mij wel wat! Wat zal je lekker slapen vannacht. Ha ha leuke jongens kom je daar tegen. Veel plezier bij de Gibbons xxxxpap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felcke

Actief sinds 27 April 2016
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 11797

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 04 November 2016

Zuidoost Azië 2.0

27 April 2016 - 20 Mei 2016

Thailand

Landen bezocht: