Houayxay / Gibbon Experience - Reisverslag uit Ban Xiangmèn, Laos van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu Houayxay / Gibbon Experience - Reisverslag uit Ban Xiangmèn, Laos van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu

Houayxay / Gibbon Experience

Blijf op de hoogte en volg Felcke

10 Oktober 2016 | Laos, Ban Xiangmèn

Oh mijn god wat een avontuur!! Zoals altijd eigenlijk, maar deze was wel speciaal.

In twee dagen ben ik van Pai naar Laos gereisd. Van Pai naar Chiang Rai en van Chiang Rai naar de grens. Eigenlijk kan dat ook in één dag, maar ik deed het op het gemak. Omdat van Chiang Rai naar de grens niet zo'n lange afstand is, heb ik een locale openbare bus gepakt (in plaats van de toeristenbussen met airco en zonder extra tussenstops). Lekker met alle ramen open en veel stops op mooie plekken die je anders helemaal niet ziet! De grens oversteken was heel makkelijk. Daarna moest ik een uur wachten in een tuktuk op "meer mensen" (Marjolein!) en toen die na een uur niet op kwamen dagen mocht ik kiezen; nog langer wachten of voor 4 personen betalen... Een goede duit verder kwam ik aan in Houayxay om me in te schrijven voor de Gibbon Experience voor de dag erna. Toen begon het avontuur pas echt!!

Om 8 uur moesten we klaar staan en leerde ik de groep kennen. Twee Hollandse jongens, Teun en Melvin, en nog een groep van zes Engelsen. Onwijs leuke mensen! We werden in de auto mee genomen naar de jungle, waar we eerst twee uur bergopwaarts mochten hiken. Dat was zwaar!! Heel zwaar!! Maar na de eerste zipline was ik dat alweer vergeten. Wat een prachtige natuur, wat een immense hoogtes, wat een vrijheid en wat een snelheid. Rond 4 uur kwamen we aan in onze boomhut. Met de zipline natuurlijk! Op 40 meter hoogte mochten we een nachtje in deze boomhut doorbrengen. We hebben best lekker gegeten en kaartspelletjes gedaan en toen naar bed...

De volgende ochtend werden we al vroeg gewekt door een bepaald insect die werkelijk een oorverdovend geluid maakt. Dat gaf niet echt, want we hadden nog voor het ontbijt een rondje zijlijnen. Weer prachtig. Na het ontbijt heb ik gedoucht, dat was ook wel een belevenis! Alles is open en het water valt gewoon door de vloer naar beneden. Het uitzicht is fenomenaal. De terugweg was net als de heenweg weer prachtig en vermoeiend. Daarna aan de rand van de jungle weer met de auto naar het dorpje gebracht en vanaf daar ben ik in een nachtbus naar Luang Prabang gestapt. Op naar weer nog meer avontuur!

PS. Marjolein; Tuktuk naar het busstation verliep als volgt: chauffeur zegt dat hij me naar het station brengt. Stopt 100m later en wacht net zo lang (5 a 10 min) tot er een andere tuktuk langs komt. Hij laat mij vervolgens in die andere tuktuk stappen.... Zooo relaxt hier in Laos...

PS2. Erwin en Noelle; hele jungle doorkruist op mn vans. No Problemo.


  • 11 Oktober 2016 - 18:48

    Marjolein:

    Haha, je gelooft het niet maar zelfs in New York zat ik regelmatig in een bus te wachten op andere mensen... Gelukkig kan je in Azië makkelijker de prijs voor de rest afkopen!

    Superleuk dat je het zo naar je zin hebt, ik ben benieuwd wat je nog meer gaat meemaken in Laos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felcke

Actief sinds 27 April 2016
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 11805

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 04 November 2016

Zuidoost Azië 2.0

27 April 2016 - 20 Mei 2016

Thailand

Landen bezocht: