Dag 2: Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu Dag 2: Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu

Dag 2: Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Felcke

29 April 2016 | Thailand, Bangkok

De wekker ging al om half 7 voor de fietstour bij Co van Kessel en ondanks mijn richtingsgevoel in één keer de boot gevonden! De boottocht was al een belevenis op zich (en maar 50 cent), er is maar weinig sprake van aanleggen. Iedereen springt eraf, erop en na een paar seconden is de boot alweer vertrokken.

De fietstour was fantastisch! Ik heb genoten van de twee Thaise meiden die de tour gaven als ook van de groep zelf! We fietsten door smalle straatjes en zelfs ook over marktjes waar al Thais druk in de weer waren met hun kraampjes. We hebben twee tempels, een bloemenmarkt en de oude hoofdstad bezocht. Daarvoor zelfs nog met de fiets op de boot gevaren! Het was echt een hele leuke ochtend.

De terugweg naar het hotel ging wat trager. Ik heb met twee meiden uit het hostel rond gebanjerd in de buurt. Ik wilde eigenlijk daarna naar The Grand Palace, maar toen ik in het hostel even ging zitten, voelde ik mezelf helemaal instorten. Chilltime!

Toen ik eenmaal weer op gang was, was het paleis gesloten en heb ik mijn plan veranderd naar Wat Pho en Wat Arun (Wat betekent tempel). Daarvoor moest ik weer een klein stukje met de boot. Wat Arun was gedeeltelijk in de steigers helaas. Er was ook een hele mooie tuin omheen waar ik van genoten heb. Wat Pho was ook echt mooi! En de liggende Boedha was indrukwekkend.
Op de weg naar Wat Pho had ik al wat heerlijk geurende eetstalletjes gezien. Dus daar heb ik lekker wat hapjes gescoord! Die heb ik lekker aan het water in het park ernaast opgepeuzeld en gekeken naar de zonsondergang.

Eenmaal in het hostel terug ontstond er een hele leuke groep waarmee we gingen eten en zijn gaan stappen op Koh San Road. Wat een belevenis was dat! M'n eerste bucket gedronken en dansend geëindigd in de kroeg waar ik gisteren nog 's ochtends een koffietje dronk!

  • 29 April 2016 - 15:29

    Claudia:

    Hartstikke leuk. Leuke foto's. Wat een avontuur hè. Xx mam

  • 30 April 2016 - 18:25

    Edith:

    Je eerste "bucket" gedronken??? Dacht dat dat een emmer was.... toch geen volle??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felcke

Actief sinds 27 April 2016
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 11790

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 04 November 2016

Zuidoost Azië 2.0

27 April 2016 - 20 Mei 2016

Thailand

Landen bezocht: