Dag 3 en 4: Bangkok - Reisverslag uit Ban Bang Kraban, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4: Bangkok - Reisverslag uit Ban Bang Kraban, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4: Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Felcke

01 Mei 2016 | Thailand, Ban Bang Kraban

Ik heb lang uitgeslapen! Bas was zich aan het klaarmaken om naar het Grand Palace te gaan en dat kreeg me uit bed. Samen met Dennis en Erik uit het hostel hebben we ontbeten en toen heb ik met Bas de weg vervolgd naar The Grand Palace. Het was groot, toeristisch en heel mooi. Ik ben blij dat ik er vandaag alsnog ben geweest! De hitte was hels, de gevoelstemperatuur van vandaag was 47 graden. Het is raar om met een constant laagje zweet op je lichaam rond te lopen. Opfrissen heeft weinig zin; je moet het gewoon accepteren. Gelukkig heb ik Noëlles zonnebrand smeren regels goed toegepast, want ik ben nog nergens verbrand!
Na een hapje eten had ik afgesproken met een leuk stel (die ik had ontmoet tijdens de fietstour) in een bar bovenop een skyscraper. Het uitzicht was fantastisch! De Mohito was met bijna 20 euro wel aan de prijzige kant.... Maar helemaal waard! Het was ook echt heel gezellig met Meline en Leendert. Ze hadden nog niet echt een stapavond gehad, dus ik heb ze meegenomen naar Koh San Road. Daar kwamen we Erik en Bas ook tegen en werd weer een leuke avond! En ik heb een schorpioen gegeten, heel vreemd... Wel dusdanig ranzig dat ik er nooit meer een ga eten!
Was weer laat geworden, dus alwéér uitgeslapen. In de laatste 10 minuten voor uitchecktijd toch nog besloten om uit te checken. Gelijk daarna ben ik met Bas en Erik lekker gaan ontbijten. Vandaag een Pat Thai geprobeerd; ik vind het toch maar raar dat ze hier ontbijten met avondeten. Het was super bewolkt vandaag, af en toe een heerlijk verfrissend windje en uiteindelijk zelfs regen! Het weer voelde fantastisch en we hebben echt de hele dag (op het buitje na) op het terras gezeten. Om 3 uur begon het een beetje te kriebelen dat ik nog geen plan had om verder te reizen. Ik ben naar één van de vele reisbureau's gelopen en daar heb ik een busticket naar Sukhotai gekocht. Ik moest er om half 5 al zijn, dus ik had niet zo veel tijd meer. Er is vandaag een Koningsdag feestje in de Nederlandse ambassade, die moest ik dan helaas missen.
Het reisbureau bracht me naar het noordelijke busstation, echter bleek mijn trein vanaf daar pas 3 uur later te gaan! Dat was een flinke domper. Het was ook erg druk, het hele station is bezaaid met mensen die op de grond zitten. Ineens kwam er een deuntje en daar was het dan... Ik had er al over gelezen, maar nog niet gezien. Iedereen ging staan, mensen die liepen bleven ook staan. En toen kwam het koningslied! Het was zo bijzonder en eervol. Ik durfde er geen foto van te maken. Elke dag doen ze dit om 6 uur. De busreis was prima, niet echt kunnen slapen helaas. Een beetje noodgedwongen om 3 uur 's nachts bij een crapy guesthouse ingecheckt. Morgen zien we wel verder!

  • 04 Mei 2016 - 20:14

    Angelique:

    Dat je een schorpioen op hebt! Ieehh! En wat doe je veel en gave dingen!
    Heerlijk meid! Geniet ervan!!
    Dikke knugek en doe voorzichtig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felcke

Actief sinds 27 April 2016
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 11800

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 04 November 2016

Zuidoost Azië 2.0

27 April 2016 - 20 Mei 2016

Thailand

Landen bezocht: