Dag 5: Sukhothai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu Dag 5: Sukhothai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Felcke Bijl - WaarBenJij.nu

Dag 5: Sukhothai

Blijf op de hoogte en volg Felcke

02 Mei 2016 | Thailand, Bangkok

Het voelt alsof ik toch een prima nachtje heb gehad. Daar ben ik heel blij om! Ik moest me even over alle goorheid heen zetten en heb een douche genomen. Soort van opgefrist en wel heb ik uitgecheckt en mocht ik goddank m'n backpack achterlaten. Ik nam de tuktuk naar het Historical Park en heb een fiets gehuurd. Ik heb heerlijk rondgefietst in The Central Zone en ben daarna mijn weg vervolgd naar The Northern Zone. Ik heb zo veel mooie ruïnes gezien!
Vanwege de hitte (voor m'n gevoel wel 100 keer zonnebrand gesmeerd) lukte het niet om ook nog door te fietsen naar The Southern Zone. Dat vond ik natuurlijk jammer, maar ook wel een beetje prima. Na een hapje eten heb ik de tuktuk gepakt naar mn hostel en ben vrijwel gelijk door gegaan naar het busstation. Ik had gisteren 80 Bath betaald voor de tuktuk (2 euro) en vandaag werd me maar 60 Bath (1,50) in rekening gebracht! Ik gaf hem toch 80 en daar was hij zo dankbaar voor dat hij me helemaal hielp met aan welk loket ik moest zijn voor een kaartje naar Bangkok. Bizar wat 50 cent hier met iemand kan doen!
Ondanks wat iedereen zei, kwam mijn bus pas om 1 uur 's nachts aan. Er zou een overstap mogelijk zijn naar Surat Thani, maar dat was er niet. Een taxi chauffeur zou me naar het juiste station brengen. Vanaf het begin voelde het al niet oké en eenmaal in de taxi vroegen ze inderdaad een belachelijk bedrag. Gelukkig lieten ze me makkelijk uitstappen en kon ik teruglopen voor een andere taxi. Die bracht me naar het juiste station (ondertussen is het 2 uur), alleen dat bleek dicht te zijn tot 3 uur. Ik heb overwogen om te wachten en kocht in de supermarkt een flesje water om de openingstijden te checken; zij zeiden dat die pas om 5 uur open ging. Toen heb ik snel een taxi gepakt naar mijn oude hostel waar ik gelukkig liefdevol werd ontvangen!!!! Alleen was er geen kamer beschikbaar... Ik mag in de lobby blijven hangen/slapen tot morgen ochtend. Zie ik dan wel verder...

  • 03 Mei 2016 - 10:16

    Edith:

    Je bent dapper en ik ben trots op m'n nichtje!

  • 04 Mei 2016 - 14:12

    C.de Haan:

    Hebben begrepen het is en blijft een avontuur.veel succes en plezier.
    Gr. Pauli en Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Felcke

Actief sinds 27 April 2016
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 11801

Voorgaande reizen:

24 September 2016 - 04 November 2016

Zuidoost Azië 2.0

27 April 2016 - 20 Mei 2016

Thailand

Landen bezocht: